امروزه از فناوری فلش به دلیل وجود ویژگی های منحصر به فردش در طراحی سایت های اینترنتی استفاده بسیاری صورت می گیرد ؛ به خصوص سایت های ویدیوی آنلاین که مبنای استفاده از آنها در اختیار داشتن فلش پلیر می باشد . کمتر کاربری را می توان یافت که روزانه سر و کاری با این گونه فایل ها نداشته باشد ؛ از کلیپ ها و بازی ها و بسیاری از آموزش های مالتی مدیا گرفته تا انواع تبلیغات و سرگرمی ها و پخش کننده های آهنگ و فیلم تحت وب و ... ، همه و همه جهت اجرا و استفاده نیاز به نصب Flash Player دارند. Adobe Flash Player نرم‌افزاری برای مشاهده کلیپ‌های فلش و فایلهای SWF داخل صفحات وب است و وجود آن برای مشاهده فایلهای flash در مرورگر ضروریست. از آنجاکه نصب و به روز رسانی این برنامه از طریق سایت ادوبی گاهی با مشکل روبروست و نصب آن بطور آنلاین صورت می گیرد


ادوبی فلش پلیر (انگلیسی: Adobe Flash Player) (با عنوان شاک‌ویو فلش (به انگلیسی: Shockwave Flash) در اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس) یا به اختصار فلش‌پلیر، نرم‌افزاری رایگان برای مشاهده فایل‌های چندرسانه‌ای، اجرای برنامه‌های غنی اینترنتی و ویدئو و صدا و محتوای ایجاد شده بر روی پلت‌فرم ادوبی فلش است. فلش پلیر می‌تواند در یک مرورگر وب به عنوان یک افزونه مرورگر و یا بر روی دستگاه‌های تلفن همراه پشتیبانی و اجرا شود. فلش پلیر توسط ماکرومدیا ایجاد شده بود و پس از مالکیت آن توسط ادوبی، در حال حاضر توسط این شرکت در حال توسعه و توسط آن توزیع می‌شود.


فلش پلیر دارای پایگاه گسترده‌ای از کاربران، با بیش از ۹۰٪ نفوذ در رایانه‌های شخصی متصل اینترنت و فرمت رایج برای بازی، انیمیشن، و واسط‌های گرافیکی کاربر تعبیه شده در صفحات وب است. ادوبی ادعا می‌کند که بیش از ۴۰۰ میلیون از کل بیش از ۱ میلیارد دسکتاپ متصل به اینترنت، در ظرف شش هفته پس از انتشار، اقدام به روز رسانی به نسخه جدید فلش پلیر می‌کنند.


حداقل سیستم مورد نیاز:

* 2.33GHz or faster x86-compatible processor, or Intel Atom™ 1.6GHz or faster processor for netbook class devices

* Microsoft® Windows Server 2008, Windows 7, or Windows 8 Classic

* 512MB of RAM (1GB recommended)

* AIR SDK Development Supports Microsoft® Windows 7 and above, 64-bit only


دانلود با حجم 18 مگابایت




منبع: اف دی ال