زبان ترکی یکی از بارزترین و شاخص ترین زبان های دنیا از جهت صرف افعال متفاوت و کاربرد آن ها در زبان های مختلف و همچنین وجود واژه ها و اصطلاحات و لغات منحصر به فرد برای بیان احساسات ، عملکرد و سایر موارد زبانی در سطح جهان بعد از عربی یکی از کامل ترین زبان ها به شمار می رود . از طرف دیگر تداخل واژه ها و کلمات عربی ، فارسی ، انگلیسی و فرانسه در طول زمان باعث شده که این زبان از نظر غنای کلمه ای و واژه ای در سطح قابل توجهی قرار بگیرد .

بالغ بر شصت میلیون نفر در کشور ترکیه ، گروه کثیری از ملت های بلغارستان ، صربستان ، رومانی ، یونان ، قبرس و کشورهای خاورمیانه و بیش از دو میلیون نفر افراد ساکن در آلمان ، هلند ، بلژیک ، بریتانیا و استرالیا به زبان ترکی صحبت می کنند .

زبان ترکی در ریشه به ۲ شاخه تقسیم می شود ؛ اوغوزی و قپچاغی که زبان رایج اوغوزی و قپچاغی که زبان رایج اوغوزی دارای یک ریشه در ساختار جمله و به کار بردن کلمات دارد که به طور کلی لهجه های مختلف ترکی شامل قسمت غرب آسیای میانه ، آذربایجان ، ترکیه و قاقائوزهای رومانی و بلغارستان می شود ، در این گروه جای دارد .

ساختار گرامری زبان ترکی با اکثر زبان های اروپایی کمی متفاوت است . البته این زبان بسیار منسجم و نظام مند است و همین امر موجب سهولت در فراگیری آن می شود .

مشروط بر آن که نوآموز از همان وهله نخست با مهم ترین ویژگی های ساختی آن آشنایی یابد . به عبارت دیگر این زبان دارای قواعد مختص به خود بوده که از بسیاری از جهات با سایر زبان های دیگر تشابهات زیادی داشته …


نویسنده / مترجم : مرتضی عبدی 

زبان کتاب : ترکی - فارسی 

حجم کتاب : 5.9 مگابایت 

نوع فایل : PDF 

تعداد صفحه : 539


دانلود




منبع: تک بوک