چگونه این کتاب را بخوانیم ؟ این کتاب برای کسانی که مطالعات پیشرفته در زمینه اندیشه سیاسی و جامعه مدنی دارند دستنامه مناسبی برای تدریس است . همچنین برای کسانی که مطالعات محدودتری داشته اند اما مشتاق آشنایی عمیق تر با مباحث اصلی این حوزه هستند کتابی عالی برای جمع خوانی است .

یعنی این کتابی است که می توان در جمع های کوچک چندنفری مطالعه و آن را مباحثه کرد . اگر محور این جمع ها کسانی باشند که مطالعات پیشرفته دارند بهترین نتیجه به دست خواهد آمد .

ارزش کاردکتر علمداری به این است که ضمن تکیه بر تاریخ فکر جامعه مدنی ، سرنخ مسائل مهم جامعه مدنی را از منظری ایرانی به دست می دهد و حاصل جمع نظرات دانشوران ایرانی هم در آن آمده است .

بنابراین ، به نظر من خواندن کتاب ایشان و کتاب ارنبرگ در کنار هم در یک جمع کوچک و در یک وقت مناسب مثلا سه ماهه بهترین شیوه برای خودآموزی مباحث جامعه مدنی به صورت گروهی است .

درباره نویسنده و اثرش :

جان ارنبرگ در دانشگاه استانفورد تحصیل کرده است و در فعالیت های جنبش حقوق مدنی ، ضد جنگ و دیگر جنبش های اواخر دهه ۶۰ و دهد ۷۰ میلادی فعال بوده است .

او از ۱۹۸۰ در دانشگاه بروکلین نیویورک ( LIU ) علوم سیاسی تدریس می کند و زمینه اصلی درس ها و جستارهایش مارکسیسم ، اندیشه دموکراسی ، نظریه دولت ، انقلاب های دموکراتیک ، پیامدهای سیاسی نابرابری در آمریکا ، جنبش حقوق مدنی و تاریخ نظریه های سیاسی است ..


نویسنده / مترجم : جان ارنبرگ/هومن نیک اندیش 

زبان کتاب : فارسی 

حجم کتاب : 3.2 مگابایت 

نوع فایل : PDF 


دانلود





منبع: تک بوک