کتاب مجموعه ۸۸ داستان فارسی دربردارنده‌ی داستان‌های کوتاه، زیبا و دلنشین فارسی است.

در داستان « اقدام خواهد شد » اثر ” هاینریش بل ” می خوانیم :

بی درنگ به نکته ای پی بردم که گویا همدردانم به آن پی نبرده بودند : آن صبحانه بخشی از آزمون ما بود . از این رو شروع کردم به جویدن با صلابت ، مانند کسی که خوب می داند در حال رساندن عناصر با ارزشی به بدن خویش است .

دست به کاری زدم که در حال عادی هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند مرا بدان وادارد : با شکم خالی آب پرتقال خوردم . دست به تخم مرغ و قهوه ام نزدم و بیشتر نان برشته را هم نخوردم و از جا برخاستم و آبستن اقدام ، شروع به قدم زدن در تریا کردم .

در نتیجه نخستین نفری بودم که به درون اتاقی که پرسش نامه ها بر روی میزهای قشنگش پخش شده بودند راهنمایی شدم . رنگ دیوارها سایه سبزی داشت که بی گمان واژه « دل انگیز » را بر زبان دوستداران طراحی داخلی جاری می کرد .

اتاق به نظر خالی می آمد . با این حال من به قدری مطمئن بودم تحت مراقبتم که درست مانند شخص آبستن اقدامی رفتار می کردم که گمان می کند تحت مراقبت نیست .

بی تابانه قلمم را از جیبم بیرون کشیدم و درش را پیچاندم باز کردم و سر نزدیک ترین میز نشستم . پرسش نامه را مثل مشتری عصبی رستورانی که صورت حساب را چنگ می زند پیش کشیدم .

پرسش شماره ۱ : آیا به نظر شما درست است که انسان فقط ۲ دست و ۲ پا و ۲ چشم و ۲ گوش داشته باشد ؟

برای نخستین بار از طبیعت افسرده ام سود جستم و بی درنگ نوشتم : « حتی ۴ دست و پا و گوش برای نیروی محرک من کم است . انسان به قدر کفایت تجهیز نشده است » ..


نویسنده / مترجم : نویسندگان دنیا 

زبان کتاب : فارسی 

حجم کتاب : 2.9 مگابایت 

نوع فایل : PDF 

تعداد صفحه : 487



دانلود



منبع: تک بوک