پیش گفتار مترجمان : آمار حیاتی از شاخه های اصلی آمار به شمار می رود . بسیاری از روش های آماری این شاخه به تحقیقات پزشکی وابسته است . رشد روزافزون تحقیقات پزشکی و نبود نوشتاری کاربردی – نظری نیاز به نگارش چنین کتابی را تأیید می کند . نوشتاری کوتاه و پرمحتوی به شیوه کتاب های درسی ، می تواند این نیاز را تا اندازه ای برطرف کند . یکی از کتاب های بسیار مفید در این زمینه ” تحلیل بقاء ” ، نوشته میلر است . چاپ دوباره آن در سال ۱۹۹۸ ، بیانگر استقبال از شیوه بیان و مطالب ارزشمند آن است .

مثال های خوب ، مسائل حل شده در پایان کتاب ، روش های مناسب ، ارائه قضایای لازم و اثبات روابط به صورت کوتاه ، این کتاب را کاملا کاربردی نموده است .

در حالی که بیان نظری آن تا حد امکان حفظ شده است . کمی حجم و غنی بودن مطالب آن بیانگر توان بالای علمی مولف و انتقال مناسب آن به خوانندگان است .

ذکر مراجع مختلف و مربوط به هر مبحث ، یکی از فواید این اثر و راه ارزنده ای برای دنبال کردن مطالب جانبی ، اثبات قضایا و پژوهش در آمار کاربردی است . با توجه به موارد بالا به ترجمه این کتاب ارزشمند اقدام شده است .

مطالب این کتاب در حد دو تا سه واحد درسی برای دانشجویان کارشناسی رشته های آمار ، داروسازی و رشته های مهندسی است . علاوه بر آن مرجعی مفید و کوتاه برای دانشجویان کارشناسی ارشد ، دکترا ، پژوهشگران مختلف علوم پزشکی ، مهندسی و علوم است . محققین و دانشجویان رشته های داروسازی ، بیمه گری و آمار حیاتی بیشترین استفاده را از این کتاب می برند .


نویسنده / مترجم : ار.جی.میلر/ابوالقاسم بزرگ نیا-حجت رضایی پژند 

زبان کتاب : فارسی 

حجم کتاب : 1.2 مگابایت 

نوع فایل : PDF 

تعداد صفحه : 188 


دانلود




منبع: تک بوک